Nasz partner Centrum Terapii Mutyzmu, Nieśmiałości i Lęku prowadzi nabór na terapię grupową.

Terapia grupowa w CTM Gdańsk:

Dla dzieci w wieku: 4-6 lat  oraz  7-9 lat
Terapeuci prowadzący:  mgr Magdalena Kornacka – Kowalewska i mgr Agata Gąsior
Pora zajęć: sobota, godzina 11:00-12:00  oraz 12:30-13:30
Częstotliwość:  raz w tygodniu, oprócz świąt
Czas trwania zajęć: 3 miesiące
Płatność: 280zł/miesięcznie 
Zapisy: gdansk@mutyzm.pl,  tel.(58) 776 40 99
 
Przedstawiamy krótką i skuteczną metodę 5 kroków opracowaną przez protetyka słuchu i logopedę w jednym 😀
 
Krok 1
Przeprowadź wywiad z rodzicem korzystając z 5 pytań:
 
  1.  Czy zauważyła Pani problem ze słuchem u swojego dziecka? (Lub ktoś z rodziny, nauczyciel?)
  2.  Czy Pani dziecko prosi o powtórzenie? Przekręca wyrazy?
  3.  Czy u dziecka pojawiają się częste zapalenia ucha środkowego?
  4.  Czy dziecko ma powiększone migdałki?
  5.  Czy w rodzinie występują osoby z niedosłuchem?
 
Jeśli padło chociaż jedno TAK, oznacza to, że dziecko jest w grupie ryzyka i obowiązkowo powinno wykonać badanie słuchu.  
 
Krok 2 
 
Zajrzyj do uszu dziecka, używając otoskopu. Zobaczysz, czy przewody słuchowe zewnętrze są drożne, czy też należy dziecko skierować na płukanie uszu do laryngologa. Zatkane przewody słuchowe powodują niedosłuch. Usunięcie korków jest konieczne, aby przywrócić dziecku prawidłowe słyszenie. Jeśli nie posiadasz otoskopu zapoznaj się z naszą ofertą. 
 
Krok 3
 
Wykonaj orientacyjne badanie słuchu. Zapisz wyniki, wysnuj wnioski. Czy wynik mieści się w normie?
Wkrótce umieścimy przykładowe testy dla tych, którzy do tej pory nie korzystali z tego typu badań. 
 
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do tego, że dziecko może nie mieć prawidłowego słuchu przejdź do kroku nr 4. Jeśli na żadne z pytań z kroku 1 czyli wywiadu z rodzicem, nie padła ani jedna odpowiedź na tak, jeśli przewody słuchowe są drożne i orientacyjne badanie słuchu wyszło w normie, możesz zakończyć na tym etapie uznając, że nie ma powodów do podejrzewania niedosłuchu.  
 
Krok 4 
 
Odpowiedz na pytanie: czy dziecko współpracuje? (Jest w stanie wykonać polecenia i potrafi skupić uwagę na około 10 minut?)
Jeśli tak, skieruj go na audiometrię tonalną oraz audiometrię impedancyjną. 
Jeśli nie, w pierwszej kolejności skieruj go na audiometrię impedanyjną.  
 
Krok 5
 
Powiedz rodzicowi, aby z wynikami udał się do lekarza laryngologa i poinformował Cię o dalszych zaleceniach, które od niego otrzymał.
 
W dalszych poradach opiszemy ludzkim językiem co to jest i jak wyglada audiometria tonalna oraz audiometria impedancyjna. Zamieścimy przykładowe testy do orientacyjnych metod badania słuchu oraz podpowiemy jak interpretować podstawowe badania słuchu. Zostańcie z nami